Ne tik adata ir siūlas: kokių įrankių galima rasti dizainerio Roberto Kalinkino namuose?

20.09.2023 10:00:00 | Vilnius

Ne tik adata ir siūlas: kokių įrankių galima rasti dizainerio Roberto Kalinkino namuose?

 

Daugelis žinomą dizainerį ir mados namų įkūrėją Robertą Kalinkiną įsivaizduoja kasdien ne tik generuojant įdomias idėjas naujiems projektams, bet ir neretai rankose laikantį adatą bei siūlą. Tačiau į rankas jis dažnai paima ir gerokai sunkesnius įrankius: plaktuką, grąžtą ar net suvirinimo aparatą. Drąsiai profesinius iššūkius įveikiantis dizaineris jų imasi ir namie, rašoma „Lidl“ pranešime žiniasklaidai.

„Su šeima turime ne vienerius namus, o sudėtingiausia buvo patiems susiremontuoti butą nuo A iki Z: nuo santechnikos įrengimo iki langų ir durų sumontavimo. Visą tai įgyvendinome per 2,5 savaitės, ir dar svečioje šalyje. Galiu drąsiai teigti, kad šis projektas buvo kol kas sudėtingiausias, kurį teko daryti“, – teigia R. Kalinkinas.

Pasidaryti pačiam – ir malonu, ir nesudėtinga

Žinomas žmogus atvirauja, kad tokią naujų namų įrengimo darbų spartą padiktavo pats gyvenimas. Nemažos įtakos turėjo ir finansinis aspektas: „Turėjome labai ribotą laiką, tam tikrą biudžetą, kurio neketinome viršyti, bet ne dėl to, kad negalėjome pasamdyti kurių nors meistrų. Kai kuriuos remonto darbus mokame padaryti patys, o kitų galima išmokti – socialiniuose tinkluose yra nemažai mokomųjų vaizdo įrašų. Tad naujuose namuose patys įsirengėme net ir santechniką“, – pasakoja dizaineris.

Kita priežastimi, kodėl visų namų įrengimo darbų ėmėsi pats, garsus dizaineris įvardija iš tėvų perimtą patirtį: „Tiek aš, tiek mano kartos žmonės augo tuo laiku, kai ir statybinių medžiagų, ir finansinių galimybių trūkdavo, tad tėvai patys daug ką darydavo, ieškodavo būdų, kaip namus gražiau įrengti ir kuklius išteklius panaudoti racionaliau. Kai prieš 17 metų pradėjome gyventi kartu su žmona, teko verstis su tuo, ką turime, nes lėšų namų įrengimui neturėjome daug. Tačiau jei nori gražiai gyventi, bet neturi pinigų meistrams samdyti, darai viską pats, ir natūraliai įgyji patirties“, – tikina R. Kalinkinas.

Pašnekovo teigimu, kai žmonės patys imasi namų remonto darbų, jie ne tik gali sutaupyti, bet ir lavinti savo gabumus. Be to, tokiu būdu labiau įvertinamas tiek darbas bei jo prasmė, tiek ir pasiektas rezultatas. Taip pat jaučiamas ir malonumas, kad viską pavyko atlikti patiems. Galiausiai, sukauptą patirtį galima perduoti savo vaikams.

„Viskas tvarkoj, jei nenorite patys per kiemą tampyti kanalizacijos vamzdžių ir galite už tai sumokėti. Kita vertus, jei šeimoje auga vaikai, jie mato ne tik atliekamus darbus, bet ir tėtį, kuris stengiasi dėl šeimos. Lygiai taip pat atžalos stebi ir mamą, kuri rūpinasi, kad namai būtų tvarkingi, perdažyti ir padekoruoti. Tai formuoja tikslinį vaikų suvokimą: jei nori susikurti savo laimę ir gražią buitį, daug ką reikėtų mokėti patiems, ir tai pasidaryti“, – tvirtina žinomas dizaineris.

Rankose atsiduria ir suvirinimo aparatas

Neskaičiuojant galybės atsuktuvų ir replių, kuriuos atsivežė iš tėvų namų, R. Kalinkinas savo įrankių dėžę pradėjo rinkti nuo akumuliatorinio gręžtuvo–suktuvo. Tai, pasak mados pasaulio garsenybės, yra būtinas įrankis kiekvieno namuose.

„Ypač buityje, gyvenant kotedže, name ar tiesiog bute, be tokio suktuvo gyventi būtų sudėtinga. Pavyzdžiui, surenkant baldus – yra nesuskaičiuojama galybė varžtų, kuriuos reikia susukti, taip pat kabinant rėmelius, lentynas, laikiklius, gręžiant skyles užuolaidų karnizams ir atliekant begalę kitų darbų. Mano namų meistro „krepšelis“ prasidėjo nuo „Parkside“ akumuliatorinio gręžtuvo–suktuvo, ir po truputį viskas pradėjo augti“, – sako pašnekovas. Jau vėliau dizainerio namuose atsirado metalui pjauti skirtas prietaisas – kampinis šlifuoklis, taip pat siaurapjūkliai, įvairūs plaktukai, santechnikos įrankiai, perforatoriai sienoms ir pertvaroms griauti.

Žinomo žmogaus rankose neretai atsiduria ir suvirinimo aparatas – jų pašnekovas turi net kelis: „Vienas suvirinimo aparatas tinkamas aliuminiui virinti, o kitas – tik juodmetaliui. Ne kiekvieną įrankį panaudosi bet kuriam darbui – kai kuriuos įnagius turi pritaikyti.“ Tačiau pačiu mėgstamiausiu ir naudingiausiu įrankiu dizaineris R. Kalinkinas įvardija nedidelį kampinį šlifuoklį, skirtą pjaustyti metalui.

„Manau, ne vienas yra susidūręs su tokia problema, kad, pavyzdžiui, kur nors namie kyšo piršto storio strypukas, kurio neįmanoma „nukąsti“ replėmis. Todėl toks nedidelis įrankis yra be galo patogus. Kaip ir akumuliatorinis suktukas, šis „Parkside“ šlifuoklis mane yra klaikiai daug kartų išgelbėjęs, ir ne tik buityje. Esu tokių nupirkęs bent kelis, vieną padovanojau ir broliui, nes namie verta turėti tokį įrankį“, – tikina R. Kalinkinas.

Pirmenybė – kokybiškiems, nuosaikiai įkainotiems įrankiams

Bent kartą per metus – tokiu dažnumu statybos ir remonto įrankius perka Lietuvos gyventojai. Apskritai šios paskirties prekes šalyje perka bent 8 iš 10, atskleidžia šių metų rugsėjį „Lidl Lietuva“ užsakymu atlikto tyrimo rezultatai. „Matome, kad Lietuvos gyventojai ima buities reikalus į savo rankas ir patys vis dažniau ryžtasi atlikti įvairius remonto bei kitus darbus. Tai – nauja realybė, kurioje kiekvienas stengiasi būti kuo savarankiškesnis. Be to, socialiniuose tinkluose pilna pavyzdžių, kaip patiems atnaujinti namus – užtenka įkvėpimo pasiieškoti kad ir pas Robertą Kalinkiną“, – teigia „Lidl Lietuva“ rinkodaros departamento vadovė Kristina Mažeikytė.

Apklausoje taip pat dalyvavę 7 iš 10 šalies gyventojų teigia, kad renkantis namų remonto darbams reikalingus įrankius jiems svarbiausia – kainos ir kokybės santykis. Panaši dalis apklaustųjų įrankius mėgsta rinktis įprastuose prekybos centruose, kur randa geras kainas.

„Jei nesi profesionalus rangovas ir tau nereikia specifinių įrankių, nėra jokios bėdos įsigyti pigesnius, įperkamus įrankius, kurie yra ir patvarūs, ir taip pat kokybiški. Tokiems pusiau profesionaliems buities meistrams geriausias pasirinkimas – nuosaikiai įkainoti privačių prekių ženklų įrankiai, kurių galima rasti įprastame prekybos centre“, – pabrėžia žinomas dizaineris R. Kalinkinas.

Buities reikalus imti į savo rankas ragina ir Arnoldas Švarcenegeris. Naujuoju „Lidl“ prekių ženklo „Parkside“ veidu tapęs legendinis aktorius su humoro ir sveikos saviironijos prieskoniu paskanintoje reklaminėje kampanijoje dalijasi savo sėkmės paslaptimis bei žada padėti kiekvienam jų kelyje į sėkmingai įgyvendintus namų atnaujinimo projektus.

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Pasidalinti

Daugiau